تجلیل از ۳۰۰ استاد و دانشجوی نمونه آموزشی و پژوهشی دانشگاه کاشان

۰۴ دی ۱۳۹۴ | ۱۹:۱۸ کد : ۶۵۶۷ آخرین اخبار
تعداد بازدید:۷۱۶
تجلیل از ۳۰۰ استاد و دانشجوی نمونه آموزشی و پژوهشی دانشگاه کاشان


300 نفراز استادان نمونه پژوهشی و دانشجویان نمونه آموزشی و پژوهشی  و حامیان پژوهشی دانشگاه کاشان طی مراسمی تجلیل شدند.

رئیس دانشگاه کاشان در این مراسم با قدردانی از استادان و دانشجویان نمونه  و حامیان پژوهشی دانشگاه ، پژوهش را  موتور محرکه توسعه کشور دانست و  گفت: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری باید زنجیره بین فکر، علم و فناوری، تولید و بازار را تکمیل نماییم و برای اینکه کشور پیشرفته ای داشته باشیم لازم است سرانه پژوهشی را ارتقاء بخشیم.

دکتر عباس زراعت موانع مالی، اجتماعی، روانی، مهاجرت نخبگان ، فقر منابع، نگاه صرف اقتصادی به پژهش و دولتی بودن را از جمله موانع  پژوهش در کشور دانست و اظهار داشت: نباید اجازه دهیم که پژوهش دچار سیاست زدگی شود.

وی با بیان اینکه بودجه پژوهشی در کشور متاسفانه وابسته به دولت است خاطر نشان کرد: باید سعی نماییم تا با حمایت بخش خصوصی  و ارتباط با صنعت بودجه پژوهشی را ارتقاء بخشیم.

وی متوسط سرانه بودجه پژوهش در دنیا را به ازای هر شهروند 900 دلار  بیان کرد و افزود: این در حالیست   که بودجه پژوهشی در ایران به ازای هر شهروند 5 دلار است.

زراعت با بیان اینکه منابع مالی پژوهش در جهان از طریق  تجارت(صنعت)، دولت و منابع محلی خیرین و بخش خصوصی تأمین می شود خاطر نشان کرد: کشور ژاپن حدود 73 درصد از اعتبارات پژوهشی خود را از بخش صنعت تامین می کند.

 

رئیس دانشگاه کاشان بودجه پژوهشی از تولید ناخالص ملی در ایران را در حال حاضر زیر نیم درصد بیان کرد و اظهار داشت:تا پایان برنامه ششم  باید این بودجه پژوهشی به 4 درصد برسد. 

 

دکتر زراعت افتخارات دانشگاه در جزء یک درصد برتر دانشگاه های مؤثر جهان، کسب رتبه دوم این دانشگاه در حمایت از طرح های پژوهشی در بین دانشگاه ها و انتخاب استادان دانشگاه کاشان در بین دانشمندان بین المللی مرهون تلاش و فعالیت های پژوهشی استادان این دانشگاه بیان کرد و اظهار امیدواری کرد: تا با راه اندازی کرسی های علمی بین المللی و با تدوین برنامه های راهبردی و ارتقاء فعالیت های پژوهشی، این دانشگاه بتواند جزء پنج دانشگاه برتر قرار گیرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز در این مراسم، تلاش دانشجویان در کسب رتبه های برتر را قابل تقدیر دانست و گفت: دانشجویان باید تمام اوقات خود را  وقف فراگیری علم نمایند.

حجت الاسلام علی روحانی تلاش و پشتکار در امر تحصیل را به دانشجویان تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از آفت های بسیار خطرناک این است که انسان دست از تلاش و کوشش بردارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان نیز در این مراسم گزارشی از نحوه انتخاب دانشجویان نمونه آموزشی و دانشجویان نمونه کشوری را ارائه نمود.

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان نیز در این مراسم دانش و فناوری و پژوهش را رمز اقتدار کشور دانست و گفت: با توجه به اینکه در دنیای امروز همه چیز بر اساس دانش و فناوری شکل گرفته اگر بتوانیم جایگاه خود را در امر پژوهش ارتقاء بخشیم حرفی برای گفتن خواهیم داشت.

دکتر مجید منعم زاده به رشد علمی و پژوهشی دانشگاه کاشان و موفقیت های دانشجویان و رشد اختراعات و طرح های کاربردی دانشگاه اشاره کرد و افزود: سطح پژوهش در دانشگاه کاشان به لحاظ سطح کیفی در سطح کلاس جهانی معرفی شده است.

در این مراسم از مهندس ناظم رضوی شهردار کاشان به عنوان حامی پژوهشی و مهندس سیفی کاشانی مدیر عامل گروه بین المللی کارخانجات فرآورده های نسور آذرخش به عنوان کارآفرین پژوهشی تجلیل شد.

پژوهشگران نمونه دانشگاه کاشان

 


نظر شما :